"Selamat sejahtera semoga keselamatan dan keberkahan dilimpahkan kepada anda"

Kamis, 17 Januari 2013

RAHASIA BANGSA YANG HILANG (KEGUNDAHAN SODARA SE-IBU) & DALANG KEJAHATAN PERADABAN


diposting oleh: Bp.Ahmad Yanuana Samantho


Ditengah malam aku terbangun, tidak bisa tidur karena resah dalam hati, tak ada niatan ketika terpaku pada tulisan seorang bernama Al Semantani, ia berasal dari negeri “Malaysia”. Ternyata kegundahan hatiku adalah kegundahan hatinya juga. Walaupun ia berasal dari negeri yang kini oleh media massa di negeri aku berada di adu-dombakan dengan bangsa yang menyebut diri “Indonesia” ternyata dalam hatinya ia tetap menangis merindukan bisa memeluk sayang sodara kandungnya yang telah dpecah belah (sejarah) oleh sekutu (setan). Negeri ini tidak ubahnya seperti dialami oleh Korea Selatan dan Korea Utara yang bersiteru karena kebodohannya yang tidak sadar dijadikan mainan penjualan senjata. Tapi lebih buruknya mayoritas masyarakat keduanya tidak mengenal ibu-bapaknya, yang lebih dikenal adalah cerita tentang keturunan buatan sekutu (setan) yang telah merampok dan menipu negeri ini. 
Kembali kepada Al Semantani ia bertutur tentang kegundahannya sebagai berikut:
 
Rahsia Bangsa Yang Hilang
ditulis oleh Al Semantani




Di bawah ini adalah kata alu-aluan daripada Editor MistisFiles. Beliau adalah ketua pengarang merangkap Pemegang Rahsia Terutama dan mempunyai beberapa akses elit di bahagian-bahagian sulit di Arkib MistisFiles. Beliau menggunakan codename ‘Lodgekeeper’. Disamping tugasnya sebagai Penjaga Kunci Ruangan Rahsia (The Secret Chamber), Lodgekeeper juga bertanggungjawab menyelia penyelidikan di sebelah rantau Asia khususnya di sebelah Asia Tenggara. Ingat, siapa Lodgekeeper itu tidaklah begitu penting,yang paling penting adalah ilmunya dan mesej yang ingin disampaikannya. Oleh itu diharap kawan-kawan yang seangkatan dengan saya bersedia untuk menerima satu tamparan yang pada saya agak hebat apabila membaca entri ini, kerana apa yang anda sangka betul selama ini berkemungkinan besar salah sama-sekali dan anda harus bersedia mengubah persepsi anda mengenai bangsa anda. Oleh kerana artikelnya terlalu panjang, jadi saya telah mengeditnya dan hanya mengambil maklumat yang berkaitan dengan blog saya sahaja.



Adakah orang-orang Melayu benar-benar berasal dari Yunnan? Anda percaya penipuan orientalis ini? Atau kita sekadar orang-orang dari zaman Paleolitik yang beransur-ansur maju di Tanah Melayu ini? Dari orang gua bercawat hinggalah pandai bercucuk tanam? Segala teori Barat mengenai kedatangan orang Melayu dari Yunnan adalah salah sama sekali? Apa pandangan anda jika saya katakan sejarah Melayu cuba ditulis oleh para orientalis untuk menutup satu rahsia yang terpenting bangsa kita? Dunia ini penuh dengan konspirasi. Jika anda mempunyai sumber wang yang banyak, pengikut yang ramai dan kuasa politik yang tak terbatas, agaknya apa yang anda mahu buat? Ada manusia biasa seperti anda yang mempunyai sumber-sumber hebat seperti itu. Dan impiannya ialah untuk mencorakkan dunia mengikut kehendaknya. Dan mangsanya adalah anda.



Jika anda tidak mahu mengambil tahu keadaan dunia disekeliling anda, jangan salahkan Tuhan jika tiba-tiba ada orang yang datang ke rumah anda dan memerintahkan anda sekeluarga berbaris di dalam rumah sambil mata ditutup dan tangan diiikat ke leher. Selepas itu terdengar jeritan anak perempuan anda, namun anda hanya mampu mendengar tangisannya sahaja tanpa mampu berbuat apa-apa. Rumah anda diselongkar, anak perempuan dan isteri anda dirogol dan anda dipaksa meliwat anak lelaki anda. Bagaimana? Apa perasaan anda? Itulah yang terjadi kepada orang-orang Arab Islam di Iraq dan Palestin bahkan di merata dunia. Tidak mustahil ia akan berlaku di sini. Jika anda rasa Israel terlalu jauh nun di belah-belah Arab sana, amatlah tersilap sama sekali.



Pangkalan Israel terbesar ada di hujung semenanjung Malaysia (maksudnya Singapura -red). Hamba-hamba elitnya adalah orang-orang Cina berfahaman Zionis dan pengikut Illuminati (Keluarga Li adalah salah satu keturunan Illuminati penyembah Iblis). Melayu Islam adalah musuh ‘Most Wanted’ yang perlu dihapuskan sama sekali.Malah adakalanya lebih berharga dari Pak-pak Arab yang berjaya dilekakan dengan membawa mereka berseronok di Syurga Seks Thailand. Aha…mereka cuma tunggu masa sahaja untuk mencucukkan jarumnya. Beberapa perancangan mereka sudah berjaya dan berjalan lancar.Antaranya menghasilkan para pemimpin Melayu yang bencikan Islam.Memecah belahkan orang-orang Melayu. Lihat sajalah politik Melayu kini.Betapa risaunya mereka jika muzakarah antara Pas dan Umno benar-benar terjadi, yang tinggal adalah MELAYU YANG PENUH PERASAAN “INFERIOR” (rendah diri, red) terhadap bangsanya sendiri. Menganggap bangsa sendiri adalah kolot dan agama Islam adalah jumud padahal bangsanya adalah ahli pengembara dan pelaut terbaik dunia. Apabila berbincang mengenai kehebatan bangsa Melayu adalah kerajaannya, asyik-asyik terhenti pada Empayar Melayu Melaka. Benarkah bangsa Melayu mampu membina Empayar dan menjadi pengurus pemerintahan bermula dari era Melaka? Bagaimana dengan sebelum itu? Logikkah orang-orang Melayu yang duduk dikampung-kampung dipinggir-pinggir hutan, tiba-tiba menjadi pengurus sebuah empayar dan pelabuhan antarabangsa paling strategik dan terkaya di dunia? Sehinggakan para pedagang yang mahu berurusan di pelabuhan Melaka wajib mempelajari bahasa Melayu untuk berbincang dengan syahbandar-syahbandar Melayu dan berniaga dengan pedagang lain.



Tahukah anda jumlah kapal yang berlabuh di pelabuhan Melaka pada satu-satu masa? Jumlahnya beratus-ratus!! Ini bukan main-main kerana sumber-sumber Portugis dan Sepanyol yang tersimpan rapi di perpustakaan-perpustakaan Eropah yang menyebutnya begitu. Jika mahu mengetahui keupayaan sebenar bangsa Melayu, kita harus mengkaji manuskrip pengembara Eropah di universiti-universiti Eropah seperti di Leiden dan surat-surat serta dokumen-dokumen para pengurus, pegawai dan bangsawan Melayu dahulu kala ketika itu. Bukannya hanya membaca hasil kajian atau tesis para pengkaji sejarah Melayu dari Barat kemudian mengganggap tamadun Melayu setakat bermula dari zaman Melaka sahaja.






Malangnya semua manuskrip itu tidak terdapat di sini. Semuanya hilang dibawa ke Eropah dalam satu operasi pembersihan fakta sejarah Melayu besar-besaran ketika penjajahan Barat (rujuk Munsyi Abdullah). Jadi apa yang tinggal di sini hanyalah buku-buku teks sekolah yang berasaskan kajian pembohongan para orientalis Barat serta ulasan dari sarjana Melayu pemalas yang hanya mengkompilasikan hasil kajian Barat. Jadi yang tertera adalah zaman Batu seperti Paleolitik, Mesolitik dan litik-litik lainnya kemudian terus ke tajuk Empayar Melaka seterusnya zaman Penjajahan. Hanya itukah sejarah bangsa Melayu????



Padahal kapal perang Melayu ketika zaman Melaka dan Acheh lebih besar dari kapal induk Portugis malah lebih pantas dan hebat dari kapal The Black Pearl dalam filem Pirates The Caribbean dan orang Melayu mampu mentadbir sebuah pelabuhan yang lebih kaya dari Port Royal. Ini belum lagi masuk bab empayar Melayu lain seperti Srivijaya dan Majapahit. INILAH RAHSIA PENJAJAHAN BARAT KE ATAS UMAT MELAYU. Ketika kaum Islam lain seperti Arab, Bosnia atau Chechen menghadapi kaedah penghapusan etnik yang ganas, tetapi lain pula dengan bangsa Melayu. Pihak Barat tidak mengejar-ngejar orang Melayu untuk dihapuskan tetapi memburu manuskrip-manuskrip berharga,surat-surat cinta Melayu dan perutusan diraja untuk disimpan (bukan pula untuk dibakar atau dimusnahkan, pelikkan taktik Illuminati ini?).



Anehnya pihak Barat seperti Inggeris tidaklah membunuh orang-orang Melayu sepenuhnya walaupun seganas Portugis dan Sepanyol yang lebih kejam dari bangsa Inggeris (kecuali yang menentang mereka) seperti yang berlaku di Filipina dan negara-negara Amerika Selatan yang terhapus terus budaya dan bahasa mereka akibat pemaksaan budaya yang ganas dari para penjajah mereka. Ini menunjukkan bangsa Melayu adalah bangsa yang mempunyai budaya dan tamadun tinggi setanding dengan bangsa Cina dan India malah lebih hebat kerana mampu bertahan walaupun lebih kecil dari populasi bangsa Cina dan India. Hanya karya-karya besar bertahap diraja yang disimpan oleh golongan bangsawan dan diraja sahaja yang terselamat seperti Sulalatus Salatin (sejarah Melayu) serta kitab-kitab agama. Apabila bukti bertulis tiada atau kurang mengenai orang Melayu maka JARUM SETERUSNYA DICUCUK oleh para orientalis Barat. Tugas para imperialis sudah selesai, tiba pula tugas para orientalis menyerang Kepulauan Melayu dengan pemikiran dan tusukan pena mereka. Mereka pun membuat kajian dan tesis tentang teori Melayu sama ada asal-usul Melayu, budaya dan bahasa mereka. Kajian mereka meleret-leret sehingga ke tahap pemikiran Melayu dan keupayaan mereka sampaikan menyamakan mereka dengan golongan orang gua dan orang asli di hutan-hutan (ini bukan untuk menghina orang asli tetapi kenyataan Barat yang bias). Para sarjana Melayu pun mengambil kajian mereka dan bermulalah proses inferiority complex yang tidak berkesudahan. Mereka pun percaya bahawa mereka adalah orang gua dan paling hebat pun berasal dari etnik Cina dari Yunnan.






Ini baru kepada konspirasi di dunia Melayu,belum lagi misteri yang berjalan di seluruh dunia. Sesungguhnya Iblis Laknatullah tidak bermain-main apabila menyatakan mahu menyesatkan anak Adam dan begitu berdendam dengan Nabi Adam. Dia akan menjalankan pelbagai strategi dan fitnah untuk membawa manusia jauh dari hidayah Allah s.w.t. Jangan terlampau takjub dengan kehebatan Amerika dan Eropah.Jangan terlampau rendah diri dengan bangsa Cina yang kaya dengan wang dan harta.Berusahalah membaiki kehidupan di dunia dan akhirat mengikut panduan dan ajaran Islam. Jika terasa orang Cina atau orang putih kaya dan hebat, ingatlah bahawa mereka juga adalah patsies peliharaan Illuminati penyembah Syaitan yang rupa-rupanya amat-amat memerhatikan dan bimbang dengan anda wahai orang-orang Islam.



Mereka tidak bimbang dengan orang Cina kafir yang banyak duit,atau orang Jepun, Korea dan Eropah yang dibiarkan bermain-main dengan mainan-mainan (harta,perempuan,kereta,perniagaan,banglo). Tetapi mereka teramat bimbang jika orang-oranmg Islam khususnya orang-orang Melayu memanjangkan tangan mencapai AlQuran lantas terbaca ayat-ayat mengenai hukum dan prinsip kenegaraan seperti hukum Hudud dan Qisas.Harta dan wang yang teramat banyak berada di tangan para penganut ajaran Iblis bukannya di tangan orang-orang Amerika,Cina atau Jepun yang menjadi kuli bergaji bagi pihak The Hidden Hand.Fahamilah apa yang cuba disampaikan.



Anda tidak akan terkeliru lagi dan sesat.Anda sudah mengetahui apa yang mereka mahukan dari anda. BERFIKIRLAH DEMI KEBENARAN. Kerana kebenaran itu datangnya dari pemikiran yang sihat.Tidak rugi jika anda tinggalkan sebentar kerja-kerja dunia anda itu dan berfikir sebentar mengapakah sesuatu senario itu berlaku. Tanyalah diri sendiri, siapakah aku, dari mana aku dan ke mana aku?



Apakah yang anda semua rasa setelah membaca kata alu-aluan daripada penyelidik bebas ini. Sudah pasti anda lagi tertanya-tanya dan pada masa yang sama berkobar-kobar untuk mengetahui maklumat selanjutnya. Tunggu…takkan lari gunung dikejar walaupun mungkin ia akan ditarah oleh pihak yang mempunyai kuasa dan wang…huh. Namun demikian apa yang saya dan juga penyelidik tersebut tekankan ialah supaya anda semua berfikir dan terus berfikir tanpa lalai sejenak pun. Maklumat yang diberikan adalah tidak bermakna jika anda tidak berfikir dan hanya menerima semuanya bulat-bulat seperti orang bodoh. Ingatlah wahai kawan sesungguhnya kebodohan itu telah menjadi sumpahan palsu bagi bangsa kita oleh itu janganlah anda menjadikan ianya sebagai kenyataan yang tidak dapat dibalikkan semula…huh…..






Di atas adalah petikan dari Kitab Kejadian dari Kitab Injil yang merupakan penyimpan rahsia terbesar berkenaan satu bangsa yang bergerak ke Timur dunia bagi mengembangkan keturunan manusia seperti yang diperintahkan Tuhan. Bangsa rahsia inilah yang menurunkan pelbagai bangsa Asia dari tempat asal mereka iaitu Asia Barat dan Asia Tengah seperti yang diketahui oleh kebanyakan dari kita di mana dari situlah bermulanya peradaban manusia. Bangsa ini,yang merupakan pemegang rahsia akhir zaman yang satu bangsa besar yang pernah membina kota-kota purba dan menyertai peperangan-peperangan agung sejak surutnya Banjir Besar bersama-sama bangsa agung yang telah pupus seperti Sumerian dan Akkadian pada zaman dahulu katanya.Untuk mengkaji sifat dan karakter bangsa misteri ini, perlulah dicari sejarah panjang pengembaraan mereka dan apakah yang ditemui mereka di sepanjang epik perjalanan mereka itu.Faktor yang mewujudkan kepelbagaian dari segi wajah,bahasa dan personaliti bangsa ini. Faktor yang menjadi sumber TERAHSIA bangsa misteri ini.



Kita teruskan dengan persoalan mengenai keturah. Dari pada mana sebenarnya keturah ini berasal? Dan bagaimana di boleh menjadi isteri kepada Nabi Ibrahim. Sebenarnya dari perut Keturah ini lahirlah bangsa-bangsa agung penakluk seperti Chaldea,Media dan Parsi yang mewarisi bangsa Sumeria, Akkadia, Assyria, Babylon dan lainnya dari kalangan Melayu cucu cicit Nabi Nuh dari jurai keturunan Heth bin Kanaan bin Ham bin Nuh A.S di mana di dalam teks Yahudi Kuno mengatakan kelak akan lahir bangsa-bangsa penakluk yang menjadi musuh orang Israel dari saudara mereka sebelah Keturah.Selama beribu-ribu tahun bangsa Yahudi diperangi,dibuli dan dikacau oleh bangsa-bangsa ganas dan kejam yang teramat gagah ini sehingga dibayangkan di dalam hikayat-hikayat mereka sebagai ‘raksasa’,'orang gasar (barbarian)’, ‘kaum yang ganas’ dan sebagainya.



Jika kita lihat kisah Nabi Musa yang ingin kaumnya memasuki Tanah Palestin, di mana kaum Yahudi berkeras tidak mahu memasukinya kerana terdapat ‘kaum yang ganas’ di dalam Palestin dan mereka sanggup mengeluarkan kata-kata, “Biarlah engkau saja yang pergi berperang dengan mereka bersama Allah,dan kami menunggu di sini” Perlu diingat,akibat trauma dengan sejarah kelam bangsa mereka yang dibuli oleh saudara mereka yang ramai dari sebelah ibu tiri mereka Keturah,rabbi-rabbi Yahudi telah membeza-bezakan taraf isteri-isteri nabi Ibrahim di mana hanya Sarah saja disebut sebagai isteri (wife) manakala Hajar dan Keturah disebut gundik (concubine). Kita boleh lihat di dalam Perjanjian Lama (Taurat) dan Perjanjian Baru (Injil), di mana mereka telah mengubah tafsiran isteri-isteri nabi Ibrahim (perlu diingatkan disini bahawa kedua-dua kitab lama ini telah dipesongkan sedikit-sebanyak oleh orang mereka sendiri dan jika anda ingin merujuknya haruslah mencari kitab yang asli atau paling hampir dengannya seperti Barnabas dan kitab kristian Coptic serta kitab yang disimpan di Arkib Vatican yang disorok selamam beribu tahun oleh mereka).



Sesungguhnya Nabi Ibrahim selaku Rasul Allah yang teramat alim dan warak tidak pernah membeza-bezakan isterinya, meskipun di dalam peristiwa menghantar Siti Hajar dan anaknya Ismail ke lembah gersang di Mekah.Betapa pilu dan hancur hatinya melihat isterinya dan anaknya yang masih kecil terdampar di tengah padang pasir . Namun perintah Tuhan tetap dilaksanakan mengingatkan tanah yang dipijak Ismail ketika itu adalah Rumah Tuhan yang akan dibangunkannya bersama anaknya Ismail kelak.Adakah hanya Siti Khadijah sahaja sebagai isteri Nabi Muhammad SAW manakala isteri-isterinya yang lain hanya layak disebut gundik? TIDAK SAMA SEKALI. Walhal pada asalnya Siti Sarah adalah wanita yang mandul,sebelum Allah S.W.T mengurniakan Nabi Ishak kepadanya pada saat umur yang terlampau tua.



Sebab itulah Siti Sarah berkeras mengahwinkan Siti Hajar (yang disangka hamba perempuan Firaun) dengan suaminya bagi meneruskan keturunan. Bukan sahaja disebut gundik,malah perasaan rasis mereka terhadap keturunan Keturah meleret-leret dengan mengheret keturunan Siti Hajar bersama-sama. Siti Hajar dikatakan hamba Firaun manakala sumber lain pula menyatakan ‘gundik Firaun’. Padahal Siti Hajar adalah PUTERI FIRAUN yang diserahkan kepada Nabi Ibrahim untuk menebus rasa bersalah Firaun ketika itu yang ingin memperkosa Siti Sarah semasa Nabi Ibrahim dan Siti Sarah di dalam tahanannya .






Dengan kuasa Allah setiap kali Firaun datang untuk memperkosa Siti Sarah,perbuatannya terhalang secara aneh berkat doa Nabi Ibrahim.Dari situ barulah Firaun sedar bahawa Nabi Ibrahim bukanlah sebarangan orang dan mungkin berasal dari orang suci yang harus dihormati.Akibat rasa bersalah yang teramat sangat,maka bukan sahaja Firaun membebaskan kedua-duanya malah membekalkan mereka dengan seorang perempuan muda yang bertutup wajahnya sebagai ‘kifarat’ dan hadiah kepada Nabi Ibrahim.Rahsia perempuan muda itu terbongkar ketika perjalanan pulang di mana Nabi Ibrahim membuka tutup kepala perempuan itu sambil bertanyakan asal-usulnya yang pada awalnya disangka seorang hamba yang dihadiahkan kepada mereka.Alangkah terkejutnya Nabi Ibrahim dan Siti Sarah bila mendengar pengakuan dari perempuan itu bahawa dia adalah anak perempuan Firaun bertaraf puteri diraja.



Tersentuh hati Nabi Ibrahim sambil mengucapkan kesyukuran kepada Allah S.W.T yang sememangnya berkehendak menjaga keturunannya sebaik-baiknya.Jadi keturunan Nabi Ismail yang turun kepada Nabi Muhammad s.a.w adalah berketurunan diraja dari empayar agung Firaun yang pengaruhnya melewati Anatolia dan Kanaan ketika itu (Firaun ini berbeza langsung dengan Firaun di zaman Nabi Musa kerana Firaun ini hidup lebih lama dari Ramses II kerana sezaman dengan Nabi Ibrahim) .Perlu dingatkan bahawa semasa zaman Nabi Ibrahim tidak ada bangsa yang disebut sebagai Yahudi. Dan sesungguhnya Nabi Ibrahim bukanlah seorang Yahudi.Nabi Ibrahim adalah berasal dari satu kaum purba yang sezaman dengan bangsa Hittites yang telah pupus dan bangsa misteri di Mesir (Firaun tadi) yang mungkin mewariskan rahsia Piramid dan teknologi canggih zaman itu kepada bangsa Qibti yang menjadi pemerintah selepas itu termasuklah Ramses II di zaman Nabi Musa.



Ramai ulama berpendapatn sejak zaman ini lagi agama yang di bawa oleh Nabi Ibrahim adalah agama Islam yang kita anuti hari ini. Wallahua’lam.dalam Alquran ada disebut:”Wahai ahli-ahli Kitab! Mengapa kamu berani bertengkar mengenai agama Ibrahim, pada hal Taurat dan Injil tidak diturunkan melainkan kemudian daripada zaman Ibrahim;

patutkah kamu berdegil sehingga kamu tidak mahu menggunakan akal?….Bukanlah Nabi Ibrahim itu seorang pemeluk agama Yahudi dan bukanlah juga baginda seorang Kristian”.(Ali Imran: 65 – 68)

Bangsa Yahudi diturunkan dari jurai keturunan Nabi Ishak di mana anaknya Yaakub telah digelar sebagai isra’ yang bermaksud suka berjalan malam akibat dari kegemaran Nabi Yaakub yang berjalan malam.Dari Nabi Yaakub ini turunlah anak-anaknya termasuk Levi,Yusuf,Bunyamin dan Yahudza.



Di sini kita dapat mengesan perkataan yang memaparkan karakter Yahudi seperti Levi dan Yahudza.Bunyamin (Benjamin) pula adalah adik kesayangan Nabi Yusuf,yang kembali bertemu dengan Nabi Yusuf setelah sekian lama terpisah ketika Nabi Yusuf pada waktu itu menjawat jawatan tinggi dalam kerajaan Raja Mesir (dalam hal ini pemerintah Mesir pada waktu itu digelar al-Aziz bermaksud raja).Pada waktu itu bangsa Yahudi masih menjadi bangsa belasahan dan di bawah pemerintahan bangsa purba lain sehinggalah menjadi semakin kuat dan berjaya menubuhkan kerajaan sendiri sepertimana di era Nabi Sulaiman dan Nabi Daud.








Dalam pada itu keturunan dari saudara -saudara mereka yang enam orang tadi dari sebelah Keturah telah membina kekuatan yang amat dasyat, pada masa yang sama mereka telah mula maju sedikit demi sedikit lebih pantas dari bangsa Yahudi, mencipta pelbagai ilmu sains dan teknologi yang canggih,membina negara kota-negara kota yang bertembok tinggi dan tebal,membina organisasi-organisasi moden yang sistematik serta menyusun balatentera yang gagah dan teknik peperangan yang maju.Perlu dingat ketika ini dunia di sebelah lain seperti di Tanah Besar Cina dan Benua Kecil India masih mundur dan kurang berpenghuni.



Pada masa yang sama bangsa Yahudi masih ditakuk lama, hidup bermalas-malasan sambil mengharap belas ihsan bangsa-bangsa yang lebih gagah dari mereka. Sehinggalah mereka bertembung kembali dengan bangsa-bangsa keturunan Keturah seperti Media (Madyan) dan Babilon (Babil) serta Chaldea (Kaldan) yang mula merampas tanah-tanah mereka dan mula mengganas memusnahkan kediaman mereka. Mereka masih mengamalkan penindasan ekonomi kepada bangsa lain yang memerintah mereka secara licik seperti pengamalan riba dan penipuan dalam perniagaan. Menurut kitab mereka perbuatan ini adalah haram jika di lakukan di kalangan mereka tetapi harus di lakukan kepada bangsa lain. Oleh keranan itulah bangsa mereka senantiasa di benci oleh bangsa-bangsa lain sehinggalah sekarang.



Bangsa Yahudi sentiasa menjadi bangsa hamba di bawah pemerintahan bangsa-bangsa hebat yang menjajah mereka berkurun lamanya secara bersilih ganti. Bangsa ini pernah dibawa beramai-ramai ke kota Babilon untuk dijadikan hamba, pencacai,buruh kasar, kuli dan orang gaji dibawah kekuasaan Emperor Nebuchadnezzar (Buktanassar) dalam keadaan hina dengan dirantai kaki dan tangan mereka.Pada masa ini semua suhuf-suhuf dan Taurat telah dibakar oleh pemerintah dan hanya segelintir dari mereka berjaya menyimpan dan menghafal isi kitab itu secara sembunyi-sembunyi.Diwaktu pemerintahan Babilon inilah bangsa Yahudi telah banyak tersesat jauh dengan mengamalkan sihir dan penyembahan syaitan akibat kekurangan ajaran agama dan tekanan hidup yang tinggi.Mereka mula mengabdikan diri kepada amalan spiritual yang pelik-pelik dengan harapan syaitan akan membantu mereka melepaskan mereka dari penderitaan di bawah penjajahan bangsa Babilon.



Disinilah bermulanya amalan ‘Babilonian Magic’ yang menjadi asas Sihir Gematria,Necronomicon,Kultus Pentagram,Ramalan Tarot dan Persaudaraan Ular Iblis .Kegilaan bangsa Yahudi ini dalam mempelajari sihir telah menjauhkan mereka dari hidayah Tuhan dan menyebabkan ramai nabi diutus kepada mereka bagi membetulkan akhlak mereka.Bangsa Yahudi adalah bangsa spiritual.Mereka peka kepada perkara-perkara bersifat ghaib dan misteri.Mereka percaya kepada makhluk halus dan kuasa sakti.Mereka gemar mempelajari sisi spiritual dari bangsa-bangsa gagah yang menjajah mereka silih berganti.Berbalik kepada wanita misteri yang menjadi isteri ketiga Nabi Ibrahim,tidak banyak diketahui tentang kehidupannya malah berasal dari kawasan mana ataupun dari jurai keturunan mana walaupun sudah pasti berasal dari kelompok pengikut Nabi Nuh mahupun mungkin terus berasal dari kaum kerabat Nabi Nuh sendiri.






Sumber-sumber kuno Yahudi juga masih samar-samar dalam membicarakan asal-usul Keturah,si wanita misteri ini. Tetapi jika disusur dari kehidupan Nabi Ibrahim sebagai ‘patriarch’ (gelaran yang diberikan kepada lelaki yang menjadi ketua keluarga yang sekaligus sebagai pemimpin atau raja bagi kaum kerabatnya yang terhormat dan besar) memungkinkan baginda hanya berkahwin dengan suku terhormat sahaja.Tambahan pula Keturah telah melahirkan anak-anaknya yang gagah-gagah dan hebat.*Keturah di khemah sebelah kanan bersama-sama 6 anaknya.Diambil dari teks Yahudi kuno.Keturah bermaksud kemenyan atau pun wangi-wangian yang kadangkala digunakan dalam upacara ritual.Dari sini kita dapat menyelusuri susurgalur bangsa Melayu sebagai bangsa spiritual.Tidak diketahui siapakah ibu bapa Keturah.Tetapi terdapat sumber yang mengatakan kemungkinan Keturah berasal dari kaum kerabat raja agung Sargon yang memerintah Akkadia.Jika demikian maka sahlah bangsa misteri ini sememangnya berasal dari keturunan raja-raja agung sepertimana Arab Quraisy yang berketurunan dari Raja Mesir dari bangsa misteri yang memerintah Sungai Nil ketika itu.



Sesungguhnya Piramid Agung bukanlah dibina ketika pemerintahan Firaun Khufu (Cheops) tetapi telah dibina berkurun sebelumnya oleh kerajaan-kerajaan silam yang lepas. Firaun-firaun Mesir hanyalah membaikpulih sahaja piramid-piramid ini yang diwarisi mereka. Hakikat ini lama-kelamaan disedari oleh ramai pengkaji tetapi terlampau lama untuk dapat dipercayai oleh masyarakat dunia. Anda boleh tonton filem 1000000 B.C dimana terdapat kaum yang membina Piramid ditengah-tengah padang pasir untuk mendapatkan gambaran tentang hal ini.( jika anda fikirkan dengan lebih mendalam sebenarnya filem ini ada mesej tersembunyi di dalamnya walaupun ianya dikatakan sebagai filem fiksyen sepenuhnya, namun sebenarnya ada rahsia yag hendak disampaikan oleh pembikin filem tersebut yang hanya dapat di tangkap oleh orang yang berfikiran jauh sahaja).



Arkiteknya dalam menentukan lokasi piramid terpaksa melihat jarak bintang dilangit dan koordinasi buruj-buruj dimana pada masa yang sama dia juga adalah ahli astronomi dan ahli nujum Istana. Kedudukan ketiga-tiga piramid termasuk Piramid Agung Giza adalah bertepatan dengan kedudukan buruj Orion di langit,dan mengarah tepat ke arah kiblat. Ini antara misteri paling terbesar dalam sejarah kemanusiaan. Siapakah bangsa agung yang mula-mula merencanakan pembinaan Piramid?Sesungguhnya Piramid Mesir adalah penunjuk kiblat paling besar yang terdapat dibumi di mana Allah Yang Maha Agung telah menciptakan bintang-bintang Orion sebagai tanda kiblat dilangit. Piramid Mesir adalah penunjuk arah ke Baitullah di bumi manakala bintang Orion adalah penunjuk arah ke Baitul Makmur di langit.Maha Suci Allah yang menciptakan segala sesuatu tanpa sia-sia.Bangsa misteri yang membina piramid terawal sudah tentu sebuah bangsa yang teramat bijak dan genius dan di zaman itu kemajuan material adalah setanding malah lebih maju dari apa yang kita dapati hari ini.

Tidak percaya? Cuba anda imaginasikan kehidupan manusia sebelum Banjir Besar di zaman Nabi Nuh. (kenyataan ini masih lagi teori, namun demikian tidak ada salahnya jika kita yakin bahawa zaman seperti ini pernah wujud dengan kuasa Allah) Bayangkan kehidupan mereka adalah teramat canggih dengan kotaraya-kotaraya bercahaya serta pesawat-pesawat terbang seperti UFO yang bersimpang siur di udara.Hal ini adalah bertepatan dengan catatan seorang ahli sejarah yunani iaitu Herodotus


yang pernah menulis mengenai sebuah tamadun yang amat maju pada zaman dahulu. Dikatakan bahawa teknologi tamadun ini melangkaui masanya. Terdapat alat-alatan berteknologi canggih dan kapal yang boleh terbang!



Tamadun itu dikatakan musnah setelah penduduknya ingkar kepada ajaran tuhan dan bersikap sombong. Nama yang di berikan kepada tamadun itu ialah ATLANTIS! YA ATLANTIS, saya pasti ramai yang pernah mendengar nama ini melalui movie kartoon yang pernah di tayangkan beberapa tahun dahulu. Namun demikian tahukan anda sebenarnya tamadun ini wujud? Herodotus dikatakan telah memperolehi data dan maklumat mengenai tamadiun ini melalui seorang paderi agama mesir purba yang menemuinya daripada sebuah catatan hieroglyph purba yang telah dilupakan. Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai tamadun ini insyaallah saya akan nukilkan penulisan mengenainya suatu ketika nanti.



Tetapi adakah semua teknologi dan pencapaian sains itu berguna setelah banjir besar melanda seluruh dunia. TIDAK…TIDAK SAMA SEKALI. Nabi Nuh terpaksa memuatkan kapalnya dengan manusia, haiwan-haiwan yang berpasangan serta spesis-spesis tumbuh-tumbuhan yang terpilih. Di sini kita dapat mengetahui bahawa profesion Nabi Nuh bukan sahaja seorang pengembang agama tetapi juga pakar sains zoologi yang handal.

---------------

CATATAN TAMBAHAN oleh Yuddy Aditiawan



Lalu siapa dalang dibalik KEJAHATAN PERADABAN ini, 

KETAHUILAH MUSUH BESARMU: SETAN

SYETAN MENGGODA MANUSIA



Perjuangan mengingatkan kembali manusia (mayoritas) untuk kembali ke jalan Allah SWT adalah suatu perjuangan yang sangat besar dan berat. Halangan rintangan sudah dipastikan akan amat sulit, ditengah arus komunikasi dan doktrin opini yang sudah membudayakan pembelaan kebebasan humanisme, budaya barat (seni nudis, gaya hidup free-sex, kapitalis-konsumerisme), demokrasi, westernisasi (pemasungan dan pengarahan kreatifitas) dan teknologi global (kontrol komunikasi) yang semuanya diusung oleh para pemuja setan (atas dasar kesepakatan syetan dan manusia bahwa mereka akan terselamatkan dari neraka).



Untuk menggoda dan memperdayakan manusia, syetan menggunakan berbagai macam cara dan perantara, seperti: harta, pangkat dan wanita. Perantara ini untuk menipu manusia supaya tergelincir melakukan kejahatan dan meninggalkan amal kebajikan menuju kekufuran. Setan gemar meniru-niru apa yang Allah kerjakan agar manusia mengikutinya dan percaya bahwa itu wahyu Allah.

Mereka (setan dan sekutunya) mengumbar kebaikan, mengikuti apa yang manusia inginkan (kebebasan sebebas-bebasnya) dan mempertontokan hadiah-hadiah yang menghibur, supaya manusia melupakan tujuan hidupnya didunia fana mereka bahwa ditugaskan untuk menumpuk amal-ibadah sebagai bekal manusia menuju kehidupan kekal abadi di surga akherat (akhir) seperti janji Allah SWT.



Apabila orang sudah dapat disesatkan dalam suatu kejahatan, syetan akan berusaha terus supaya orang itu tetap berada dalam kejahatan sampai dirinya menjadi kafir seperti syetan dan mati dalam kekufuran. Wal ‘iyadzubillah.



Perbuatan jahat itu terus dihiasi oleh syetan dengan hiasan yang baik, sehingga manusia menganggap bahwa perbuatan jahat itu bagus baginya dan sebaliknya perbuatan baik itu buruk. Padahal itu adalah tipu daya syetan. Seorang sufi, Al Hasan bin shaleh berkata: “Sesungguhnya syetan itu akan membuka bagi seorang hamba 99 pintu kebaikan yang ditujukan pada satu pintu kajahatan “.



Oleh sebab itu, segala perbuatan dan pekerjaan yang dihiasi baik atau buruknya oleh syetan tidak akan membawa kita menuju iman dan amal shaleh, karena itu kita harus kembali kepada Al-Quran dan Assunah, jangan ikuti langkah-langkah syetan yang sesat dan menyesatkan.



Istilah wali setan (waliyusy-syaithan) masih jarang dibahas dan dijelaskan dalam masyarakat. Padahal, untuk mengetahui apakah seseorang itu benar waliyullah, maka perlu dikomparasikan (dibandingkan) dengan wali setan. Karena karakter, sifat, prilaku dan gaya hidup wali Allah itu memiliki ciri-ciri tersendiri dan bertolak belakang dengan karakter, sifat, prilaku dan gaya hidup wali Setan.

Dalam Al-Qur’an dijelaskan secara rinci sifat, karakter dan gaya hidup wali Allah dan wali setan itu, agar kita, kaum Muslimin, dapat memahami apa sebenarnya yang dimaksud dengan wali Allah itu dan tidak salah kaprah dalam mengikuti dan menempatkan seseorang. Sebab, bisa saja wali Allah kita yakini dan sikapi sebagai wali setan, sedangkan wali setan kita tempatkan dan sikapi sebagai wali Allah.



Bila hal tersebut terjadi, jalan hidup kita akan kacau berantakan dan keluar dari ketentuan Allah dan teladan Rasulullah SAW. Oleh sebab itu, memahami perbedaan antara wali Allah dan wali setan itu sangatlah penting, apalagi kita hidup di akhir zaman sekarang ini yang mana setan benar-benar mendominasi karakter, sifat dan gaya hidup manusia.



Allah berfirman:

“Dan janganlah kamu mengikuti langkah-langkah syetan, karena sesungguhnya syetan itu adalah musuh yang nyata bagimu. Sesungguhnya syetan itu hanya menyuruh kamu berbuat jahat dan keji, dan mengatakan kepada Allah apa yang tidak kamu ketahui” (QS. Al Baqarah168-169).



“Dan syetan telah menjadikan mereka memandang indah perbuatan-perbuatan mereka lalu menghalangi mereka dari jalan Allah, sehingga mereka tidak dapat petunjuk ” (QS. An- Naml: 24).



“Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil musuh-Ku dan musuhmu menjadi teman-teman setia yang kamu sampaikan kepada mereka (berita-berita Muhammad), karena rasa kasih sayang; padahal sesungguhnya mereka telah ingkar kepada kebenaran yang datang kepadamu, mereka mengusir Rasul dan (mengusir) kamu karena kamu beriman kepada Allah, Tuhanmu.

Jika kamu benar-benar keluar untuk berjihad di jalan-Ku dan mencari keridhaan-Ku (janganlah kamu berbuat demikian). Kamu memberitahukan secara rahasia (berita-berita Muhammad) kepada mereka, karena rasa kasih sayang.

Aku lebih mengetahui apa yang kamu sembunyikan dan apa yang kamu nyatakan. Dan barangsiapa di antara kamu yang melakukannya, maka sesungguhnya dia telah tersesat dari jalan yang lurus. (1) Jika mereka menangkap kamu, niscaya mereka bertindak sebagai musuh bagimu dan menggunakan tangan dan lidah mereka kepadamu dengan menyakiti(mu); dan mereka ingin supaya kamu (kembali) kafir. (2) Karib kerabat dan anak-anakmu sekali-sekali tiada bermanfaat bagimu pada Hari Kiamat. Dia (Allah) akan memisahkan antara kamu. Dan Allah Maha Melihat apa yang kamu kerjakan. (3) Sesungguhnya telah ada suri tauladan yang baik bagimu pada Ibrahim dan orang-orang yang bersama dengan dia; ketika mereka berkata kepada kaum mereka: “Sesungguhnya kami berlepas diri (baro’) dari kamu dan dari apa yang kamu sembah selain Allah, kami ingkari (kekafiran)mu dan telah nyata antara kami dan kamu permusuhan dan kebencian buat selama-lamanya sampai kamu beriman kepada Allah saja. Kecuali perkataan Ibrahim kepada bapaknya: “Sesungguhnya aku akan memohonkan ampunan bagi kamu dan aku tiada dapat menolak sesuatupun dari kamu (siksaan) Allah.” (Ibrahim berkata): “Ya Tuhan kami hanya kepada Engkaulah kami bertawakkal dan hanya kepada Engkaulah kami bertaubat dan hanya kepada Engkaulah kami kembali. (4) “Ya Tuhan kami, janganlah Engkau jadikan kami (sasaran) fitnah (kejahatan) bagi orang-orang kafir. Dan ampunilah kami ya Tuhan kami. Sesungguhnya Engkaulah Yang Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana.” (5) Al-Mumtahanah : 1-5).



SYETAN DAN KETURUNANNYA 

Syetan memang hidup untuk mengganggu dan menggoda keturunan Adam agar anak cucunya menjadi kafir dan durhaka kepada Allah. Dalam menggoda manusia syetan tidaklah sendiri, tapi mempunyai jenis laki-laki dan perempuan dan mempunyai anak keturunan.



“Dari Anas RA berkata: Nabi SAW apabila hendak masuk ke kakus, beliau membaca : “Bismillahi Allahumma innii a’udzubika minal khubutsi wal khabaitsi ” (Dengan nama Allah, Ya Allah aku berlindung kepadaMu dari godaan syetan laki-laki dan perempuan) ” (HR.Jamaah).

Setan tidaklah bekerja sendiri dalam menggoda manusia tetapi ia dibantu oleh anak-anaknya (syetan) dan masing-masing memeliki tugas:
Tsabr, tugasnya menggoda manusia berbuat maksiat ketika manusia sedang kesusahan atau dalam kesedihan. Ketika manusia mendapat musibah dan sedang dalam kesusahan, maka datanglah si Tsabr membisikan supaya melakukan kebinasaan seperti bunuh diri dari sebab beratnya musibah atau serendah-rendahnya mengajak minum-minuman keras atau narkoba.
A’war, tugasnya berbuat zina, keji dan nista. Seorang majikan yang sudah mempunyai isteri cantik bisa ditipu oleh si A’war, sehingga si suami tergoda dengan kemolekan pembantunya sampai terjadi hebat atau perzinahan. Dua remaja laki-laki dan perempuan yang sedang berdua dalam tempat yang sunyi adalah sasaran empuk si A’war untuk membisikan agar berbuat yang tidak senonoh bahkan sampai berzina.
Miswath, tugasnya menyebarkan berita dusta atau menyebarkan fitnah agar manusia menjadi kalut dan kacau, saling menuduh dan memfitnah diantara mereka, bahkan sampai saling membunuh karena fitnah.
Dasim, tugasnya menyebarkan sifat emosi, mudah marah dan permusuhan. Biasanya sering terjadi dalam rumah tangga. Dalam rumah tangga bila terjadi konflik, maka si Dasim datang untuk membesar-besarkan masalah itu sampai terjadi keretakan dan kehancuran antara suami, isteri dan anak.
Zaknabur, tugasnya menggoda para pedagang agar berbuat kecurangan dan penipuan didalam berdagang, seperti : mengurangi timbangan, menipu dan mengajak manusia melakukan Riba.
Walhan, tugasnya menggoda manusia yang sedang berwudhu agar was-was kalau wudhunya tidak sah dan shalatnya menjadi tidak sah pula, karena wudhu adalah salah satu syarat sah shalat. ” Bagi wudhu itu ada satu syetan
Khanzab, tugasnya menghalangi manusia supaya tidak malakukan shalat atau mengganggu orang yang sedang shalat agar shalatnya tidak sempurna.



Dari Ustman bin Abi Ash ia berkata: “Aku memberitahu ya Rasulullah, sesungguhnya syetan telah menghalangi antaraku dan shalatku dan badanku disamarkannya atasku.

Maka Nabi saw bersabda: “Itulah syetan bernama khanzab, maka apabila engkau merasa ada dia, hendaklah engkau berlindung kepada Allah darinya, dan hendaklah engkau meludah ke sebelah kiri 3 kali. Utsman berkata: “Lalu aku kerjakan perintah itu, maka Allah jauhkan dia dariku” (HR. Bukhari dan Muslim)



BERLINDUNG DARI GODAAN SETAN YANG TERKUTUK

Sesungguhnya penolong kamu hanyalah Allah, Rasul-Nya, dan orang-orang yang beriman, yang mendirikan shalat dan menunaikan zakat, seraya mereka tunduk (kepada Allah). (55) Dan barangsiapa mengambil Allah, Rasul-Nya dan orang-orang yang beriman menjadi penolongnya, maka sesungguhnya pengikut (partai) Allahitulah yang pasti menang.(56) Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil jadi pemimpinmu, orang-orang yang membuat agamamu jadi buah ejekan dan permainan, (yaitu) di antara orang-orang yang telah diberi kitab sebelummu (Yahudi dan Nasrani), dan orang-orang yang kafir (orang-orang musyrik). Dan bertakwalah kepada Allah jika kamu betul-betul orang-orang yang beriman. (57) (Al-Maidah : 55-57)



Lafaz-lafaz Isti’adzah

A’udzu bil-laahi minasy-syaithoonir-rajiim

(Aku berlindung kepada Allah dari godaan syetan yang terkutuk)



A’udzu bil-laahissami-il’aliimi minasy-syaithoonir-rajiim

(Aku berlindung kepada Allah tuhan yang maha mendengar lagi maha mengetahui dari godaan syetan yang terkutuk).



A’udzu bikalimaatillaahit-taammaati minsyar-rimaa kholaq

(Aku berlindung dengan kalimat Allah yang sempurna dari kejahatan apa yang diciptakan)



A’udzu bikalimaatillaahit-taammaati minkulli syaithoonin wa haammatin wamin kulli 

‘ainin aammatin

(Aku berlindung dengan kalimat Allah yang sempurna dari setiap godaan syetan, hewan berbahaya dan dari setiap mata yang jahat)



Doa perlindungan dari syetan

Bismillahil-ladzi laa yadhur-ru ma’asmihi syai-un filardhi waa laa fis-saai wahuwas-sami’ul ‘aliim

(Dengan nama Allah yang bersama namaNya tidak ada sesuatu yang berbahaya di dunia ataupun dilangait, dan Dia maha mendengar lagi maha mengetahui)



Bismillaahi urqiika wallaahu yasyfiika min kulli daain yu’dziika wamin kulli nafsin aw ‘ainin haasidin Allahu Yasyfiika

(Dengan nama Allah saya meruqyah kamu dan Allah yang menyembuhkan kamu dari setiap penyakit yang menyakitimu, dari setiap jiwa dan dari setiap mata yang dengki. Allah yang menyembuhkanmu).



Allhumma rabbannaas adzhibil ba’sa wasyfi antasy-syaafii laa syifaa-a illa syifaauka syifaa-an laa yugoodiru saqoman

(Ya Allah, tuhan segala manusia, hilangkanlah penyakit dan sembuhkanlah, engkaulah yang menyembuhkan, tiada ada yang menyembuhkan kecuali kesembuhanMu, kesembuhan yang tidak menyisakan penyakit)



Ayat-ayat Al Quran untuk perlindungan manusia:

- Surat Al Fatihah ayat 1-7

- Surat Al Baqarah ayat 1-5

- Surat Al Baqarah ayat 102

- Surat Al Baqarah ayat 162-164

- Surat Al Baqarah ayat 255 (Ayat Kursi)

- Surat Ali Imran ayat 18-19

- Surat Al A’raaf ayat 54-56

- Surat Al A’raaf ayat 117-122

- Surat Al Mu’minun ayat 15-17

- Surat Thaaha ayat

- Surat Yunus ayat 81-82

- Surat Ashshaffat ayat 1-10

- Surat Al Ahqafb ayat 29-32

- Surat Arrahman ayat 33-36

- Surat Al Hasyr ayat 21-24

- Surat Al Jin ayat 1-9

- Al Mua’wwidzat (Al Ikhlas-Al Falaq-Annas)



Dunia ini panggung sandiwara……

Bersatulah dalam persaudaraan sesama anak-anak cucu Adam AS dan perangilah sebenar-benarnya musuhmu yang ingin menceraikanmu dengan Allah SWT.



Wasslamualikum Wr.Wb.

https://www.facebook.com/groups/atlantisindonesia/doc/419205034796082/

Article :

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Apa komentar dan pendapat anda? Adakah saran untuk admin?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Comment Facebook

Get This Gadget

Popular Posts

Ready 3 Data AON

Followers